18 April
17/4
17/4 med Annette
*uppföljning från förra mötet
*redovisningstillfälle med publik, eventuellt till marknadsföring.
*bilder
*projektplan-andra revidering
*annas bok
*undersökningar
*övrigt
-1a helgen i maj
uppföljning från förra mötet
Ellen: 1 text klar och börja på nästa [x]
Anna: Läst färdigt boken och börja skriva på nästa text [x]
Annahita: Ev repotage på Linköping (åkte aldrig dit), intervju och högskoleprovet [x]
redovisningstillfälle
vi anser att det känns onödigt trots marknadsföringstillfället så gör det mer skada än nytta då det ger oss ångest, stress och onödig arbetsbörda. Vi ska marknadsföra på annat sätt.
bilder
svartvitt/sepia/färg professionella utseendet mot stökigt, anna är marknadsavsvarig och hennes röst på färgbilder väger tyngst så färg it is.
Projektplan, en andra revidering
reklam, 6 inlägg, anna- 4 inlägg + marknadsföring. Möte varje vecka!
v.11 – facebook reklam ( )
v.12
v.13 här redovisa arbete (X) - check up. (X)- enkät( )
... v.14 Lov
v.15- Prata marknadsföring [X]
v.16-
v.17-
v.18- Färdiga med blogg
v.19
Ämnen
Plugga
xMeritvärde – Annahita
xUniversitet/Högskola - Annahita
xKomvux/Basår - Anna
xStudiemedel/Stipendier - Ellen
xHögskoleprovet - Annahita
Jobba
xVärnplikt - Annahita
xUtomlands – Au Pair - Anna
Resa
Inom EU/Utanför EU
xVolontärarbete - Anna
xEkonomisk resa - Ellen
Studera utomlands
xUSA - Anna
xEngland - Ellen
xSpanien - Ellen/Annahita/Anna
xAustralien - Annahita
xVisum - Ellen
Annahita
oStudieteknik
x3 intervjuer
oPolishögskolan
Ellen
xautralien
xspanien
osamma regler för eu när man pluggar, gratis?
oJobba inom eu
xSpråkresor- ointervju med anna
obasår
ocv
Anna
ovandring och cyckelleder i europa
osolsemester, äventyrssemester
ostadsvandring
xusa
Att göra från 17/4
Annahita
Polishögskola, studieteknik, yrkeshögskola
Ellen
cv, basår,
Anna
vandring och cykelleder i europa
Annas bok
boken är riktad till företag som har en ekonomi och kan spendera pengar och det finns främst fem olika program
affiliate marknadsföring ej relevant, kostar
rekommendations marknadsföring mun till mun
epost marknadsföring kanske inte i stor skala men till elever på skolan?
undersökningar absolut
joined promotions ej relevant (samarbete mellan företag, anpassa till oss?)
sökmotoroptimering ej relevant då det kostar (men använda nyckelord?)
undersökningar
är inte lika relevant längre angående ämnena utan mer feedback från hemsidan.
Eventuellt ersätter vi undeersätter/kompletterar med marknadsföring, trots att undersökningar är en sorts marknadsföring.
ÖVRIGT
1a helgen i maj
fokus på att finslipa produkten inför inlämningen
marknadsföring
till nästa gång, knåpa på något konkret.
Plancher: komma med outlines/något konkret till nästa gång
mail: nackdel kan uppfattas som spam. Fördel är att det kommer ut.
skriva på tavlor
reklam till vår klass på fbgruppen / kungstensgymnasiet ksg
marknadsföring tills fredag 20/4
nästa ”riktiga” möte 23/4
Ellen: Fredag-en planch
Måndag- klar med basår
Anna: Fredag-Börja på en planch, kolla på foton i ”arkivet” tänka lite på saken
Måndag- Börjat på texten
Annahita: Fredag- Gjort planch
Måndag-Gjort en text
16 April
2 April
Protokoll 2/4
*Uppföljning från förra mötet
*Ellens böcker
*Marknadsföring
*Sätta nya mål
*Övrigt
Uppföljning från förra mötet
Ellen: Läsa klart sina böcker [x]
Anna: Ska ha lagt upp USA texten, fortsätta läsa böckerna, börjat skriva på nästa inlägg [Lagt upp USA texten, har fortsatt läsa böckerna, har inte börjat skriva på nästa inlägg]
Annahita: Skrivit om högskoleprovet [har inte lagt upp det ännu]
Ellens böcker
Mycket av det som finns i böckerna är ganska givet med tanke på att vi redan har kommit igång med arbetet. En konkret punkt är att det skulle ha varit bättre om vi hade läst böckerna i början av projektet, då skulle vi ha fått ut mer utav det och använda boken som ett hjälpmedel för att strukturera oss. Boken är riktad till större projekt på uni nivå, men det fungerar ändå. Boken är väldigt teoretisk och det vi kan ta till oss är det om grupp, milstolpar, gruppkontrakt, grafisk utformning skulle vi också kunna ha med. Finns inte mycket djup men bra, konkreta tips. Kommer in på gruppdynamik, konflikter och psykologi och vi anser att vi ska ta till oss det och ha det i bakhuvudet.
Marknadsföring
Bättre layout om man har bilder i texterna som fyller ut men ändå passar i layouten, gör det roligare att läsa.
”Leka kund” någon utomstående går in på bloggen och ger kritik/feedback/kommentarer.
Mål till nästa möte 17/4
Ellen: 1 text klar och börja på nästa
Anna: Läst färdigt boken och börja skriva på nästa text
Annahita: Ev repotage på Linköping, intervju och högskoleprovet
Övrigt
Bilder
Skulle vara kul, helst egna bilder, försöka ha ett i varje inlägg utan att det blir krystat.
Objektiv/Subjektiv
Vi kan ha värderingar, inga åsikter.
26 Mars
Protokoll 26/3
Dagordning
*Uppföljning från förra mötet
*Källkritik
*Mötet med Annette
*Faser i arbetet
*Diskutera litteratur
*Övrigt
Uppföljning sen sist
Ellen: Ska ha börjat läsa böckerna [x]
Anna: Ska ha skrivit färdigt studera i USA [har en men har inte lagt upp på bloggen]
Annahita: Skrivit ett inlägg om antingen YH eller Polishögskola [ gjort intervju istället]
Källkritik
Individuellt på sin blogg om böckerna man läser och webbsidorna man använder till inläggen.
Lägga till källhänvisning till inläggen på bloggen.
I slutet på varje inlägg.
Mötet med Annette
Vi tar till oss om kommentarerna från källkritiken och Anna har tagit tag i sitt.
Till nästa gång hoppas vi på konkret feedback på bloggarna
Faser i arbetet
Saker utöver inläggen i bloggen, saker vi kan göra samtidigt, simma åt samma håll allihopa samtidigt, mer synkade.
Marknadsundersökningsfas
Marknadsföringsfas
Avslutningsfas
Diskutera litteratur
Ellens bok om projektarbete:
Vi har inget gruppkontrakt/regler
Vi skulle ha läst böckerna i början
Annas bok om projektet:
Vi borde be vänner kolla på bloggen med ”nya ögon”
Kontaktinformationen bör stå på varje sida
Övrigt
*Annas frågor från litteratur:
Finns ditt företags erbjudande på din webbplats? Ja, vi har inledningen som berättar om vilka vi är, vad vi vill och vad vi erbjuder.
Svarar ditt företags webbplats på frågan ”Hur kan det här företaget lösa mitt problem/behov?” Vi är vägledande och informationsgivande och vi andra möjligheter att lösa dessa behov på ett mycket enkelt sätt. Genom att ge information till de som inte vet vad de vill göra efter gymnasiet.
Har du fler än en kontaktyta för besökare som kommer till din webbplats? Vi har kommentarsfält på varje inlägg och vår mail på två av fyra sidor och vill utöka detta till 4/4.
Kan man beställa information? Ja, man kan maila eller kommentera om de ämnen man är intresserad av och vill ha mer information om.
Är det enkelt att komma i kontakt med en riktig människa? Presentationen gör att vi presenterar människorna bakom projektet och ger en känsla av att det är personligt.
Känner kunderna sig trygga? Med källhänvisningen kommer de att göra det.
Mål till nästa möte:
Ellen: Läsa klart sina böcker
Anna: Ska ha lagt upp USA texten, fortsätta läsa böckerna, börjat skriva på nästa inlägg
Annahita: Skrivit om högskoleprovet
Datum för nästa möte: 29/3 Lunch